De val van dit kabinet is het gevolg van partijen die hun eigen belang boven het landsbelang stellen. Al een jaar hebben we te maken met een ruziënde coalitie, die niet in staat is om de grote maatschappelijke problemen van onze tijd het hoofd te bieden: klimaatcrisis, stikstofcrisis, stijgende armoede, groeiende ongelijkheid, wantrouwen van de burgers in de overheid: een daadkrachtige aanpak bleef uit. Daarmee is dit kabinet al haar bestaansrecht kwijt.

Laat deze kabinetsval daarom een nieuw begin voor Nederland zijn. Laat een nieuw tijdperk aanbreken. Een tijdperk waarin een verenigd links een koerswijziging afdwingt: groen en sociaal. Nederland snakt naar verbinding. Snakt naar een politiek die het eigen belang kan overstijgen en solidariteit voorop stelt.

Het is tijd voor verandering in Nederland en daar is een verenigd links voor nodig. Wat mij betreft gaan GroenLinks en de PvdA met één lijst meedoen aan de komende verkiezingen. Maar dat besluit is uiteraard aan de leden. Ons partijbestuur zal hier ongetwijfeld snel bij jullie op terug komen.

Het is tijd om de mouwen op te stropen. Dit is het moment dat links de krachten kan bundelen om verandering mogelijk te maken. Dit najaar volgen nieuwe verkiezingen. Wij zijn er klaar voor.

Afbeelding van 2 mensen bij het GroenLinks congres in 2019

Enthousiast? Wil je iets doen?

Word lid van GroenLinks! Bijna 35.000 anderen gingen je voor. Als lid van GroenLinks steun je onze groene en sociale politiek. Lid worden kan al vanaf 2 euro per maand!

Persoonsgegevens
Adresgegevens
Ik ontvang graag e-mail updates van:
Ben je 27 jaar of jonger?
Contributie

Gemiddeld betalen GroenLinksers € 85 contributie per jaar. De hoogte van de contributie bepaal je zelf, wel geldt er een minimum van € 24 per jaar. Je kunt de hoogte van je contributie baseren op de hoogte van je inkomen.

Let er op dat het door jou gekozen bedrag klopt bij de opgegeven frequentie!

Betaalwijze